LSZT 9
Most szombaton rendezi a Buró csapat Bp.-en a kilencedik Live Szervezői Találkozót! Mi is képviseltetjük magunkat, a Píter-Tádé-Ré triumvirátussal, a rendezvényen!
LSZT 9
PROGRAM FÜZET
IDŐPONT: 2007.11.17 (SZOMBAT)
HELYSZÍN: BUDAPEST, SOROKSÁR
Otthon Művelődési Ház – XXIII. Ker. Szitás u. 112 (a Hősök terei Templomtól egy percre)
TÉRKÉP
A PROGRAMFÜZETET ITT IS LETÖLTHETED!
Az LSZT lényege
A Live Szervezői Találkozó rövidítése. Ez a rendezvény minden évben kétszer kerül megrendezére, amelyen Magyarország élő szerepjátékos szervezői jelennek meg. A szervezői közösség hagyományosan fantasy élő szerepjátékokkal foglalkozik, de nem zárkózik el a többi stílustól sem.
Az LSZT-k története
A Live Szervezői Találkozó 2003-ban indult útjára az Ostromjáték csapatának szervezésében. A találkozó célja elsősorban az, hogy egyeztető fórumot hozzon létre a szervezői közösségek részére, illetve megteremtse és ápolja a csapatok közti párbeszédet, együttműködést.
Az apropót egy dátum-ütközés adta: a 2003-as TPLive-ot és XPLive-ot azonos hétvégére tűzték ki a szervezők, amiből a fórumokon komoly nézeteltérés alakult ki. A további veszekedés megelőzésére és a jövőre gondolva elindult hát a vitát megoldó, egyeztető beszélgetés szervezése az LSZT .
Az első alkalom annyira jól sikerült, hogy egyértelmű volt a szervezők igénye a folytatásra. Az elmúlt években a rendezvény sokat fejlődött, változott. A létszám bővült, a kezdeti 5-6-ból mára 40 körülire nőtt a meghívott szervezői gárdák száma. A társasághoz minden alkalommal csatlakoznak páran, aki maguk nem szervezők, csak egyszerű érdeklődők, játékosok, akik többet szeretnének tudni a hazai élő szerepjátékok szervezéséről.
2005 fontos változása volt a kerekasztal beszélgetések bevezetése, amely lehetőséget adott arra, hogy egy-egy témára ráfókuszálva beszélhessék meg a résztvevők nézeteiket. Ugyanebben az évben szavazta meg a közösség, hogy a későbbiekben nemcsak az Ostromjáték Egyesület, hanem a többiek is felvállahatják egy-egy LSZT megrendezését. A házigazda szerep tehát önkéntes jelentkezéssel felvállalható és nem kötelező Budapestre tenni. A vidéki események problémája ugyan a hosszú utazás (azoknak, akik pont az ország másik felén vannak), de fontos, hogy a házigazdák saját környezetükben szervezhessenek és megismerhessék egymás “háza táját” is.
Forrás: http://hu.larp.wikia.com/wiki/LSZT
Az ÉSzKöz
Az előző két LSzT-n elindult az Észköz fogalma, mely sokukban reményt adott, a haladásra, fejlődésre. Hiszen megállt ez a dolog egy szinten, és mindenki belátta vagy mégszorosabb kapcsolat kell a szervezők, játékosok között vagy semmilyen. Ezt a megrekedtséget ezzel keztük orvosolni, és egyre ragyogóbb dolgok sülnek ki belőle. Az előző két LSzT-n, amit a Gloria csapata és a Lumina Cornu egyesült szervezett meg. Ezeken elindult a élőszerepjátékososk közössége egy erősebb, közösebb álláspont felé.
Az előző két LSzT megszervezés volt talán az eddigiek legnehezzebike, hogy az Észköz fogalmát megerősítsék, és egy újabb íránynak úttörői legyenek, és szerintünk ez nagy részt sikerült is.
Program
10 órától Az Észköz története előadással filmmel, képekkel illusztrálva. És egy kiskerekasztal bezsélgetés az Észköz múltjáról, jövőjéről.
11 órától A szokásos 3 kerekasztal beszélgetés
1. Milyen a jó „live-os” terep?
(Moderátor: Brenn)
♦ Érdemes e építkezni? Mit?
♦ Hosszabb időre vagy csak egy alkalomra építkezés
♦ Mennyi természetes, mennyi vitt alapanyagból?
♦ Természeti lehetőségek milyen szintű kiaknázása, vagy inkább építkezés
♦ Rossz idő esetén: a terep rendezése vagy menekülő helyszín
♦ Ha egy terepet több csapat is használ, mik a közös intézni valók? (szemétszedés együtt, stb.)
2. Harcrendszer, képzettségrendszer
(Moderátor: Dii)
♦ Egy vagy több Ép rendszer, ezek előnye hátránya
♦ Sebzés több Ép rendszeres játéknál (egy vagy több sebzéses)
♦ Képzetségek elsajátítása: kell e tanulni, vagy automatikusan megkapja, vagy a következő játékra tovább viszi (folytatásos játék)
♦ Ostrom, párbaj, csata esetén valamilyen különleges szabály lép érvénybe?!
♦ Csata koordinálása szervezőként?!
♦ Valós fizikai tulajdonságok harcban?
3. A mágia hatása a játékra, a mágia szerepe
(Moderátor: Miser)
♦ Konkrét sebző mágia, jó e?
♦ A mágia hatás ideje
♦ A mágia ható távolsága
♦ Harcra kiható mágiák hatása, jellemzője
♦ Mágia fajtái (rituális, mannás, stb.)
♦ Mágikus manipuláció kijátszása
♦ Mágia a mágia ellen
♦ Mágia jelölése
♦ Mágikus tárgyak, ereklyék szerepe, létrehozása
12:30: Nagy kerekasztal beszélgetés
A moderátorok elmondják röviden, hogy az adott asztalnál, mi volt a konklúzió.
Közös beszélgetések.
13 órától Előadások / Bemutatkozás :a szokásoktól eltérőn nem az elején , hanem a végén lesznek, de ezúttal egy kicsit másképp: Aki érdekesnek talál valamit a rendszerében vagy valami különleges dolgot csinálnak a játékkal kapcsolatban, akkor azok az illetők egy rövid (8-10 perces) előadást tarhatnak a válsztott témájukról.
Eddigi előadások:
küldetés rendszer pontozás alapján (Gödi Kelták),
mesélői rendszer (Gória)
élő- és asztali szerpjátékok kapcsolata (Sir Thomas)
A helyszínről
Étel, italt bizonyos mennyiségben biztosítunk a résztvevőknek, de azért arra kérünk mindenkit, hogy akinek lehetősége van rá hozzon valamit magával!
Elérhetőségeink:
E-mail:burojatek@citromail.hu
ggprelic@citromail.hu
Telefonszám: Styx/Miser: 06-20/443-72-73
Lochan: 06-30/480-91-04
Külön köszönet:
Brenn-nek, Dii-nek, Sir Thomas-nak a segítségükért!
|