A LUMINA LIVE 2011 ÉLŐSZERPJÁTÉKRŐL SZERVEZŐI SZEMMEL
A LUMINA LIVE 2011 ÉLŐSZERPJÁTÉKRŐL SZERVEZŐI SZEMMEL
Támadnak a melegek…
Nem is olyan régen találkoztam ezzel a címmel egy internetes portálon. A hangzatos cím alatt persze semmi homoszexuális terror bandáról nem esett szó, hanem egy időjárás jelentésre sikerült rákattintanom. Így húztak csőbe. De meg is érdemeltem, hogy ezzel az átlátszó bulvárcímmel sikerült egy olvasót szerezniük, egy bűn rosszul megírt időjárás jelentéshez. Ezért gondoltam, hogy én is ezt a címet választom. Persze nem csak a hangzatos bulvárduma miatt, hanem a kánikula miatt is választottam a címet, mely újra kettévágta terveinket a Lumina Live 2011 játékán. Már januárban azon agyalt a csapatunk, hogy miként próbáljuk megúszni a nyári forróságot, ami már 2008-óta minden esztendőben tönkre teszi a játékot. Nehogy azt higgyétek, hogy erre akarom fogni az idei kudarcot, de bizony ennek is számottevő köze volt hozzá. Szóval már a tervezés idején kifundáltuk, hogy egy héttel előrébb hozzuk a tábor idejét, mert eddig minden alkalommal jobb idő volt az építés idején, mint a tábor alatt. Jelentem ez idén sem lett másképpen. A tábor előtt egy héttel remek LARPOS idő volt, míg a tábor alatt ismét sikerült kifognunk a forróságot. Sőt országos melegrekord dőlt meg a tábor ideje alatt, extrém UV sugárzással megspékelve. Fasza! Nos, ez mindenképpen hozzájárult, hogy a táborlakók 17-18 órától mondjuk hajnal 02-04-óráig tudtak csak megmaradni a tábori környezetben. Ez azt eredményezte, hogy mondjuk naponta az orvosi tiltás mellett sikerült olykor 3 órát is IN-ben játszani, míg az OUT-os bulik viszont nagyon korán elkezdődtek tekintve, hogy estéről-estére kiváló volt a hangulat.
Játék…
Alapvetően kevés. Nagyon kevés! A túlságosan vezetett történet sajnos az NPC-k, vagy NJK-k engedetlensége miatt mondhatni többször is dugába dőlt. Konklúziót is sikerült ebből leszűrni. Nos, a teljesen scriptelt történethez profik kellenek, akiknek eléggé híján vagyunk, míg az NJK-kat nem szabad külsősökből választani, mert nem a történetet és a főszervezőt fogják követni, hanem saját céljaikat… A belső NJK legalább követi a célt és elfogadja a főszervezői utasításokat. A történet valószínűleg már 2 éve haldoklik, de csak sikerült, valami sematikus végjátékot a végére húzni, hogy a 4 éve dédelgetett karakterek ne csak évenként megalázva térjenek vissza otthonukba, hanem egy kis dicsőséggel a végére. Újabb tanúság: sokkal egyszerűbb történet és egyszerű két oldal, aminek a vezetői egy-egy luminás NJK.
A játékosok élményeiről nem sok visszajelzés érkezett kivéve a zsoldos csapat és gólem imádók közül. Remélem, hogy a LötJ Labor és a Szerály adott egy kis hangulatot a famorok társasága mellett az egyszerű mezei játékosnak is. Az állandóan morcos Gor a katonáskodás mellett elég kevés időt tudott fordítani, az igazi szerepjátékos pillanatoknak. Pedig egy visszatérő wier stratéga, vagy egy Uwel lovagot követő harcos is remek alapot biztosított volna néhány emelkedett larp pillanatra.
Gólem…
Valóban mindenki várta. Valóban mindenkit elkápráztatott. Valóban sikerült néhány percre játékba hozni a hónapokig titkolt alkotásunkat. Talán ez volt az egyik, ami megmentette az egyébként menthetetlenül csőd felé száguldó játékot. Nos ezért is van szükség az újításokra, mert ezek a szakadék széléről is visszahozhatják a larpot.
Kihagyunk 1 évet…
Miért? Mert kell! Mert kifulladtunk és be kell látni, hogy nem nagyon volt a benne több szufla! Kell a pihenő, kell az idő, kell a fejlődés, kellenek az új ötletek, kellenek az új ismeretségek és meg kell erősíteni a meglévő kapcsolatainkat. Eddig ez az 1 év szünet bevált. 2007-ben éppen ezért nem tartottunk semmilyen játékot. Azaz tartottunk csak magunknak. Másban sikerült ebben az időben fejlődnünk. Felszerelésben, mentalitásban, hozzáállásban. Az eredmény pedig 2008-ban egy új kirobbanóan más játék. Ezt szeretnénk elérni 2013-ban is. Lesz egy „más-luminás” élő játék.
A jövő…
A jövő nem más, mint a változás. Változás a szabályrendszerekben, a történetben, a kiírásokban, időpontban, a történetvezetésben, a játék hosszában, nos szinte mindenben. A MAGUS háttérvilág azért marad, hiszen mi vagyunk talán az egyik utolsó élő játék, ami használja ezt a magyar fejlesztésű játékot. A jövő az újításé! Még a nevet is megváltoztatjuk. Segítséget kérünk a kortárs MAGUS irodalom képviselőitől, segítséget kérünk a játékosoktól és mindenkitől, aki szívesen tesz azért, hogy ez egy jobb élő játék legyen mint eddig volt.
2012…
Nyugi, teszünk azért, hogy találkozhassunk 2012 nyarán is, hiszen egy toroni rendszerű viadalt és élő játékot szervezünk, ami egy gladiátorversengés és a körülötte forgó politika, ármány, fogadás és becsületről szól. Így is ad lehetőséget minimum 1-2 nap élő játékra, amit kiegészítünk egy sátoros asztali és asztal alatti tornával. Gyertek el és próbáljuk ki az akkorra már kialakulóban lévő rendszert.
|